Mitt drömäventyr

2012-02-1916:41:13
Mitt drömäventyr börjar på Bahamas, ett utav många, många ställen som jag så gärna vill åka till i framtiden.
Jag stiger ut på den skravliga lilla balkongen till min lilla hydda och äter en proper fruktfrukost..
Efter ett dopp drar jag på mig kläderna och åker över till Italien med systern för en cykeltur längs med kusten. Vi stannar till på en strand  för att svalka oss efter en tuff cykling och äter calimares under ett randigt parasoll
Jag drar sedan vidare norrut och strutar upp och ner för Paris gator med en snygg fransk man som denne:
Vi går och tar en café au lait och mumsar på färgglada macarons, äter lunch på ett creperie jag var på sist jag var i Paris och shoppar alldels för dyra skor och väskor!
När fötterna börjar värka och magen kurrar bjuder jag med min snygge franske påsbärare på middag i monmartre-kvarteren på restaurang le Basilic.
Efter middagen springer jag till närmsta postkontor och budar hem dagens alla inköp och åker norrut igen, till London för att dra ut och dansa med några goa vänner.


När fötterna återigen värker och svetten lackar kramar jag vännerna hej då i det trånga vimlet och beger mig till New Yorks tak och blickar ut över staden medan solen går upp och där avslutar jag mitt drömäventyr.
Visserligen skulle det vara fysikt omöjligt att göra en sådan här resa under ett enda dygn. Men man kan alltid drömma...! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback