I helgen blir det julgodis

2011-12-1522:50:57
Var igår på ICA med far och köpte 4 kg lax för att grava och tillaga precis lagom till jul. Sen har jag tagit på mig att göra all julgodis, så det kommer att bli mycket i år! Jag hade tänkt göra ett pepparkakshus, massor av lussebullar, en plåt med Rocky Road, en plåt med kola, en sats knäck och säkert någonting mer jag glömt.
Phew, känner mig som Astrid Lindgren när hon räknar upp all julmat som familjen i Lönneberga ska servera i Emil jul. :) Längtar mer och mer till julafton, då alla kommer att vara tillsammans och äta, öppna julklappar, titta på Kalle Anka(tröttnar aldrig!), äta julgodis, öppna julklappar och självfallet slå på teven igen klockan sju för att titta på Karl-Bertils jul.
Det enda tråkiga är att inte fira med min bror som befinner sig i Asien just nu. Ska julaftonsskypa den 24:e, så det blir en smått högteknologisk jul samtidigt.
God Jul så länge!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback