Har gått och blitt lat

2011-12-1317:29:05
God Dagens!
Pustar ut efter att ha hamrat på tangentbordet i två timmar. Fortsatte med att sammanfatta min engelska novell jag läst, men gav upp efter en kvart. Det känns som att jag skrivit på den i en halv evighet trots att jag började kanske förra veckan(?) Började istället sammanfatta min andra novell jag läser, fast på svenska.
Greven av Monte Christo skriven av Alexandre Dumas. En mycket bra och relativt lättläst bok för att vara skriven på gammel svenska, speciellt när det är skriven under romtaniken/realismen. Det var lite lätta texter de skrev då. Började även på en uppsats om varför vi ska bevara det gamla hantverket. En intressant uppgift men det känns som att jag skrev en liknande för kanske en/en och en halv månad sen. Hmmm. Får vara lycklig lottad isåfall. ;)
Idag gick jag till skolan(eller tja, åkte lite tåg också), var i skolan, gick till centrum, köpte målarfärg, kom hem, målade klart mitt sminkbord och satte mig sedan och hamrade på tangentbordet i ett par timmar. Det var denna enkla tisdag.
Mina kära läsare ha en fortsatt mysigt kväll och glöm inte bort att titta på julkalendern eftersom att den är så satans bra!
En suspekt bild
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback