Var ju faktiskt iväg..

2011-08-2622:14:15

..till Tygmässan i Nacka igår och Linveckan på Skansen idag. Tygmässan var jag lite konfunderad på vad jag egentligen gjorde där, men jag har lite mer koll nu än innan hur jag ska fråga om tyger och hur det skulle gå till att beställa säsongens tyger och vad minimun kvantitet är etc. :)

Linveckan på Skansen var väldigt intressant! Det var uppriktigt talat häftigt att se hur man kan ta en handfull med Lin och sen få det till en tråd som man sedan gör slitstarka kläder av. Så det är något för Er som läser nästa gång ni dukar fram med linnedukar eller örngott etc. Att det är en uråldrig metod som har varit avgörade för oss när det kommer till kläder! Jag kommer inte ihåg hur länge det pågår, men jag rekomenderar att ni går dit och får se hur man tillverkade slitstarka kvalitéts kläder i Sverige förr! :) Nu latar jag mig i soffan och ska se vad för filmer det finns. Cya! :D

Just det! Jag å vännerna gick förbi getterna och klappade dem. Supermys! Min sjal blev halvt uppäten av en hungrig killing. :D











Den skyldige geten..



Jag ska nog föda upp killingar när jag blir stor.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback